Technologiczni faworyci z GPW

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2021-12-18 11:35

Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku, przedstawił perspektywy spółek z sektora TMT na 2022 r. i zaktualizował rekomendacje.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jakie są perspektywy spółek technologicznych z GPW w 2022 r.,
  • które czynniki różnicują ich atrakcyjność inwestycyjną,
  • które spółki są faworytami analityka i jakie są ceny docelowe.
Pod presją:
Pod presją:
Konrad Księżopolski zwraca uwagę na presję płacową w sektorze TMT, wynikającą z inflacji i Polskiego Ładu.

Pandemia COVID-19 pozostaje głównym motorem transformacji cyfrowej przedsiębiorstw i codziennego życia - nie ma wątpliwości Konrad Księżopolski. Jak podkreśla, firmy z sektora TMT znajdują się w centrum tego procesu i pozostają jednym z jego największych długoterminowych beneficjentów. Dlatego analityk pozostaje pozytywnie nastawiony do branży, choć nie do wszystkich jej przedstawicieli. Linię podziału tworzą skutki, jakie niesie rosnącą presja inflacyjna i płacowa oraz oczekiwania, że złoty pozostanie raczej słaby w stosunku do dolara i euro. Preferowane są więc spółki o subskrypcyjnym I skalowalnym modelu biznesowym, jak np. SaaS oraz generujące przychody w dolarze i euro.

Piątkę faworytów tworzą:

1.R22 - ponieważ CPaaS i hosting są modelami biznesowymi opartymi na subskrypcji, blisko powiązanymi z trendami cyfryzacyjnymi i ecommerce;

2.Ten Square Games - dzięki bardzo skalowalnemu modelowi biznesowemu powiązanemu z dolarem, ciekawej ofercie nowych gier na 2022 r. i atrakcyjnej wycenie.

3.LiveChat - dzięki modelowi SaaS opartemu na subskrypcji z silnym powiązaniem z dolarem i globalnymi trendami cyfryzacyjnymi i e-commerce;

4.Vercom - CPaaS jest skalowalnym, subskrypcyjnym modelem z silnym powiązaniem z e-commerce, dodatkowo spółka oferuje ciekawe perspektywy w zakresie M&A na 2022 r.;

5.Orange Polska - dzięki atrakcyjnej wycenie (ok. 25 proc. dyskonta do transakcji KKR - Telekom Italia) oraz potencjalnie pozytywny newsflow w 2022 r. związany z TowerCo. Rosnące ARPU powinno przynajmniej częściowo zrównoważyć presję na koszty energii.

Raport wydano 14 grudnia o godz. 8.00.

spółkarekomendacjecena docelowa w zł
R22kupuj73,1
Ten Square Gameskupuj458
LiveChatkupuj150
Vercomkupuj61,6
Orange Polskakupuj8,8
Wirtualna Polskaneutralnie156,6
Asseco Polandneutralnie92,7
Comarchneutralnie233
Cyfrowy Polsatneutralnie34,9

Neutralne rekomendacje obowiązują dla spółek:

1.Wirtualna Polska - ze względu na wysoką bazę analitycy oczekują schłodzenia dynamiki rynku reklamy online w 2022 r., a parametry monetyzacji reklamy online w WP wydają się mieć ograniczony potencjał wzrostowy. Spółka jest również umiarkowanie narażona na presję płacową;

2.Asseco Poland - oczekuje się wyraźnego spowolnienia dynamiki zysku netto ze względu na wysoką bazę od 2021 r. Dodatkowo spółka jest silnie narażona na ryzyko presji płacowej, a część długoterminowych kontraktów nie pozwala na szybkie ich przeszacowanie w górę;

3.Comarch - wysoka podatność na presję płacową, która zdaniem analityków może wywierać presję na EBIT i dynamikę wyników w 2022 r.;

4.Cyfrowy Polsat - ze względu na godziwą wycenę i przede wszystkim oczekiwanie na więcej szczegółów odnośnie nowej strategii i prawdopodobnego zaangażowania w zieloną energię.

Zdaniem Haitong Banku, wprowadzenie Polskiego Ładu zwiększy już istniejącą presję płacową.

“Najbardziej narażone na to ryzyko są Grupa Asseco Poland i Comarch, gdzie wynagrodzenia stanowią ok. 40-60 proc. ich całkowitych przychodów. Wirtualna Polska i LiveChat wydają się być umiarkowanie narażone na to ryzyko, ze wskaźnikiem wynagrodzenia/sprzedaż na poziomie ok. 25- 30 proc., przy czym przewaga LiveChat wynika z globalnego, opartego na SaaS i skalowalnego modelu biznesowego. Niskie narażenie na ryzyko związane z wynagrodzeniami występuje w R22, Vercomie i Ten Square Games, ze wskaźnikiem wynagrodzenia/sprzedaż na poziomie ok. 18-19 proc. Najmniejsze istnieje wśród telekomów, gdzie stosunek ten wynosi 8-11 proc. Telekomy są jednak bardziej narażone na wzrost kosztów energii i najmu niż spółki z segmentów IT/media/gaming” - dodaje Konrad Księżopolski.